با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ نمونه سوالات درس اول علوم 95-96
زیارت عاشورا

درس اول : زنگ علوم

 

1- علوم تجربی را تعریف کنید؟ مجموعه دانستنی هایی که از راه تجربه و آزمایش، درست بودن قوانین آن ها به اثبات رسیده است.

 

2- اساس علوم تجربی بر چیست؟ اساس این علوم بر پایه مشاهدات استوار است. این مشاهدات از راه های مختلف و روشهای علمی به دست می آید.

 

3- علم چیست؟ علم در لغت به معنی یقین، معرفت و دانش است. دانش و آگاهی در مورد پدیده هاي جهان اطراف ما.

 

4- دانشمند کیست؟ دانشمند به کسی می گویند که همواره در راه تلاش و جستجو براي اثبات یا فهمیدن مسائل علمی مطالعه و تحقیق می کند.

 

5- مراحل روش علمی را بنویسید. مشاهده، جمع آوري اطلاعات و طرح سوال، فرضیه سازی (پیشنهاد راه حل)، آزمایش فرضیه، تکرار آزمایش، نتیجه گیري (نظریه علمی)

 

6- مشاهده در روش علمی یعنی چه؟ یعنی ما با استفاده از حواس پنجگانه خودمان اتفاقاتی را که می افتد حس کنیم.

 

7- بعد از مشاهده در روش علمی چکار باید کرد؟ جمع آوري اطلاعات : یعنی اینکه ما اطلاعاتی را که با استفاده از حواس دریافت کردیم، یادداشت کنیم .

 

8- فرضیه سازی چیست؟ پس از مشاهده و طرح سوال پاسخ یا راه حل احتمالی که مطرح می کنیم فر ضیه نامیده می شود.

 

9- چه زمانی یک محقق یا دانشمند فرضیه می دهد؟ در این مرحله به مسئله و سوالی که براي محقق یا دانشمند پیش آمده پاسخ و یا پاسخ هاي احتمالی می دهد.

 

10- چرا بعد از فرضیه سازي باید آزمایش انجام دهیم و آزمایش را چند بار تکرار کنیم؟ با انجام آزمایش، فرضیه ما پذیرفته یا رد می شود. بعضی از آزمایش ها در شرایطی درست جواب نمی دهند. پس باید چندین بار آزمایش کنیم تا مطمئن شویم .

 

11- طرح پاسخ چیست؟ اگر نتایج آزمایش درست بودن فرضیه را تایید کرد پاسخ همان فرضیه خواهد شد در غیر این صورت باید سعی کنیم فرضیه جدید پیدا کنیم تا با آزمایش آن به پاسخ اصلی برسیم.

 

12- چه زمانی دانشمند یا محقق می تواند نتیجه گیري کند و نظریه بدهد؟ وقتی فرضیه محقق با انجام چند آزمایش ثابت شد و به نتیجه رسید، فرضیه تبدیل به نظریه علمی می شود.

 

13- شرط اصلی در یک فرضیه چیست؟ قابل آزمایش بودن

 

14- در هر بررسی علمی چه چیزی سبب می­شود تا نتایج دقیق­تری کسب شود؟ تکرار آزمایش

 

15- ارتفاع شهاب سنگ از زمین چه تاثیری در قطر دهانه گودال دارد؟ هرچه شهاب سنگ از ارتفا بیشتری به زمین برخورد کند، سرعت آن بیشتر می شود و قطر دهانه­ی گودال بزرگتر خواهد بود.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395برچسب:, | 1:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |